biri bizi gözetliyor...



Bu aralar Internet dünyasına msn’e ve görüntülü konuşma olayına kısacası teknolojiye takığım. Hem de öyle böyle değil. Evet teknoloji iyi bir şeyde abartmamak lazım kanımca…
Benim aile ve zuzumerin ailesi bana Allah Allah illallah dedirtti sağolsunlar… önce olmadık zamanda veya saatte arıyorlar sonra illada internete bağlanıp iremi görelim diyorlar. İrem ise fazlaca hareketlendi. Bir dakka aynı yerde tutmak nerdeyse imkânsız. Durum böyle olunca; biz alıp alıp ekran karşısına koyup bin bir şaklabanlık yapıyoruz. Kızımıza hadi yavrum çirkin ol babaannaye dedeye ananeye teyzeye amcaya velhasıl çocuk iyi ki çirkin olmuş yedi sülale görmek istiyor. Dahası ekranda kızın eline mendil verip halay çektirmeler mi, elinden tutup bakın nasıl hızlı koşuyor, yere bırakıp aha da asker gibi sürünüyor diye çocuğa olmadık işkenceyi yapıyoruz. Büyüdüğünde tüm bunları anlatınca sanırım benden ve sülalesinden nefret edecek neden beni maymun ettiniz diye… Aslında maymun olan o değil biziz… Anne ve babası olarak türlü maymunluklar ediyoruz çünkü bir şey yaptırmak için…
Aslında konu iki ailede farklı ilerliyor benim ailem işi ciddiye alan kısım ekranda… Evde kalabalık her 15 dk. bir adam değişiyor. Önce erkek kardeşim açıp ne haber nasılsın diyor ve işi olup kısaca bir merhabalaşma ile gidiyor. Sonrasında en büyük ablam geliyor. Oda ne haber nasılsın diyor. İşte ilk 5 dk ne haberleştikten sonra tam konuya girecekken çocukları durmuyor ve kızıp çocuklara kalkıyor. Ardından ortancı bekâr ablam; oda ne haberleşiyor zaten onla konu bulup konuşmak imkânsız gibi… Ve ardından annem oturuyor herkes ne haber nasılsın diyor ulen en başta dedim ya ıyıyımmmmmmm… Neyse annem beni görünce kesin fazlaca duygusallaşır bu arada bir konu üzerine konuşabilmeye başlamışsak şanslıyız ama babam gelir muhabbetin ortasında konuya eder. Kızım nasılsın yavrum der yağ baba dedim ya iyiyim işte iyiyim neyse annem kaçar babamla konuşmaya başlarız. Derken İrem durmaz çok konuşamadan hatta ne haber nasılsın dışına çıkamadan biter görüşmemiz. Bizim cephe çok kalabalık işler böyle yürürken zuzumerin evin de durum çok daha farklı…
Onlara göre web cam olayı bbg evi gibi konuşmaktan çok izlemeyi tercih ediyorlar genelde biz tv izleriz. Onlarda muhabbet yok denecek kadar az ama bir göz ev halkının hep bizim üzerimizde. Evde canları istedikçe konuşurlar ama konuşmalar şöyle olur halılarımı değiştiniz tülleri yıkadınız mı? Eviniz sıcak mı? bugün ne gıydınız eatnes neden tişörtle ev soğuk değimli banyomu yaptın… her şey çok dikkat çekici sanırım evde yada izleyenler çok dikkatli bilemiyorum ama akşam oldu mu evde yanlışlıkla ters konuşacam diye susmayı tercih ediyorum.
Zira birileri sizi hep gözetleyince söyle yayılıp oturmak bir yana ossurmak bile kabahat ayol ses gidecek diye….
Günler işte yuvarlanarak ve izlenerek geciyor. Zuzumer de bayramda benimle gelecek sanırım biletlerini aldı. Zira su ekonomik krizde tamda krizzadeler olarak bakmadık boyumuza birde büyük çapta tatil olayı çıkardık ya bravo diyorum kendime ve kocama… Umarım bu cırt cırt çektirdiğin kredi kartlarını cırt cırt da ödersin beyim ne diyeyim… Çalışmamak çok kotu bir duygu kendimi bazen asalak gibi hissediyorum. Evet, okuldayken öğretmen asalakları anlatırken bizleri öğrencileri örnek vermiş ve ailenize bağımlı asalaklarsınız demişti ne bozulmuştum. Ondan sonra asalak olmamak için mümkün mertebe yaz tatillerinde çalıştım ama anlattığım zaman su kadar yıl çalıştım diye niye salak mıydın diyorlar demek ki çalışmanın adı da bu…
Benim masum kızım biber hanım gündüzleri değme şirinleri yaparken geceleri 12 den sonra tek dişli bir canavara dönüşüyor. Önceleri yatınca her saat başı kurmalı saat gibi kalkıyor, sonrasında saat 3 de de 3–5 nöbeti için tam kalkıyor. Gözler cin gibi baksanız… Durmuyor bir yerde. Uykunun en tatlı yeri benim gözler açılmıyor; kız kıkırdıyor oynamak istiyor. Delirmemek içten değil çıkamadı bu diğer dişler çocuğun. Damakları gördükçe içim parçalanıyor. 3 diş aynı anda yarışıyor çıkayım diye ama çıkanda yok en garibi… Bu huzursuzluk ne olacak böyle bilmiyoruz…
Eve yaza yaza çenem düştü yemek yapmak lazım kocaman koca gelecek yahu

Yorumlar

mesecina dedi ki…
arada bir bizde gözetliyelim sizi tam olsun. hahayt:)))
öptüm iremi...
cavidan dedi ki…
eatnes bayılıyorum senin yazılarına akıcı ve bir okadar da sürükleyici:)
iremi öptük.
canım okudukça okuyasım geliyor bazende çok gülüyorum yazılarına....

iremi öpüyoruz
biberlieatnes dedi ki…
mesecinam gözetleyene sen ol canım beklerşm her zaman
cavidan canım sağol valla ıcımden gelıyor daraldıkca yazıyorum sonra okuyorum ulen komık olmus halbukı cok sıkılmıştım dıyorum yazarken melek duru bende takıpteyıp canakkalede ıyı bayramlar
Belkıs dedi ki…
İtiraf edeyim yazı uzun diye geçip gidiyordum yorumlara gözüm ilişince döndüm başaa :)Gerçekten akıcı sürükleyici ve bi okadarda komik bayıldım tarzınıza

Bu blogdaki popüler yayınlar

ben kefenimin rengini çoktan seçtim

ACISIN KALBİN

bir tırtılın hikayesi