25 Aralık 2008 Perşembe

bana bir masal anlat baba

susuyordum yine yutkunarak susuyordum.boğazıma takılan düğümler gırtlağımı sıksa beni boğsada susuyordum gülümser bir ifade var yüzümde yine maskelerimi çıkarmıştım sandıktan. maskemin ardında ise ben küçülüyordum o maskeye kul olmuş hzurusuzluğumla huzursuz etmemek için etrafımı maskeye muhtaç olmuştum ağlamak bile zor geliyordu. içimdeki aitlik duygusu beni çekiyor alışamıyordum ait olduğum yerler değildi buralar..düşlüyordum buram buram denizi buram buram yosun kokusunu eminönünü boğazı balık ekmek kokan vapuru martıları sahili rüzgarı bile değişik istanbulu... hayat bu kadar zor olmamalıydı.ama neden mutlu olamıyordum mutluluk zıhınde bitiyorsa ben zihnime neden soz gecıremıyordum her şaka yaralıyor her söz yıpratıyordu benı... off lar coğalıyor cumleler uzun offlar ile bitiyordu. ailemi çok özledim babamı baba evimi...guryabaniler var sankı etrafımda uzerıme yuruyor gıbı kanım cekşliyor kımı zaman yorldum artık dişlerimi sıkmaktan anlaşılamadığım ve anlamadığım ınsanlar ıle sohbet etmeye çalışmak ne zor yokmu hıc aynı frekansta yaşayan bır allahın kulu burada

geldik çok şükür...

Geldik; yaklaşık 20 kg genleştiğimiz için ankaradan geldik ama ne geldik neler çektik bu kısmı bir ben, bir allah, bir de zuzumer bilir heralde..... sonrası bavulların eve yerleşmesi kirlilerin yıkanması temizlerin yerleşmesi sığmadık resmen koca eve daraldım bunaldım bu kısmıda bır tek ben bilirim heralde...
zuzumer geldiğimizden beri iş hayatına hızlı başladı... maçları çiğköfte partileri eksik olmuyor beyefendinin maşallah..dolayısıyla genelde akşamları geç gelen adama ayar olmuyor değilim..neymiş iş icabı çokta yedim ya neyse...dur bakalım ....
irem beni çıldırtırıyor bu aralar işi gücü yürümek olan küçük hanım bütün gün istiyorki elinden tutuyum ve evi adımlayalım...Ancak bu işlemi acıyıp üzülüp yapsanızda öyle yarım saatde falan bitmiyor. Döne döne aaynı odaları belki 10 15 kez girip çıkıyoruz sonunda iki büklüm olup yorgun düşüyorum o yorulmayıp niye oturduk diye ağlıyor yerlere yatıp ağlıyorum üstüme cıkıyor kalk diye karnımda hopluyor... yine kalkıyoruz yine yürümeye başlıyoruz kendı yetmeyıp ankaradan hedıye gelen boyu kadar olan ıkı mongol et bebeğide berberınde sürüklüyor beni çıldırtıyor akşamları yatağa sürünerek gidiyorum sürünerek... sabır sabır şu cocuk yürüsede rahatlasak yani... iremi ankarada kaynanacığım benim görmez tarafımdan sıkıştırıp emzırmeye çalışmış. dolayısıyla biraz onun etkisi birazda ankarada benimle az vakit geçirdinden su sıralar yan yana oturamıyoruz yanımdayken genelde tepeme cıkmaya çalışıyor.. ve kalabalık bir yere gıttıysek kımseye gulmeyıp yakamı tutuyor ınsanlar onu benden alıcak dıye.. aslında kayınvalıdem yanıma geldiğinde de ona cok kotu davranıp bana düşmüştü acaba o zamanda benim görmez yanımdan emzırmeyemı çalıştı da cocuk psıkolojısı bozulduydu o donemde cok yabanılık etmıştı zamanla atlatmıştı kalabalıkta ınsalalah bu da gecer...cocuğu emzırme konusundakı merakını anlamış değilim bende başkasından duydum dırek gormedık yaptığını ama irem hanımı tuhaflaştırmış bu durum...
irem 4 dişli bir hatun oldu sonunda üstelik alt dişleri yamuk üst dişleri ayrık. bu duruma cok uzuldum ama dr. gecer duzelir dedi olmazsa tel takılırmış caresı var ne uzuluyorsun dedı bana..doğruda gel sen bana anlat anne yüreği...
istanbuldan aldığımız ev için daire cekilişi olacak bu hafta sonu zuzumer yeni izin alınca gidemedi. Bende fırtsattan istifade cok gitmek istedim istanbula... Lakin zuzumer once kedıye ciğer gösterir gibi olur deyip sonra vahiy gelmiş gibi birden fikrini değiştirip yok dedi..hoş o vahiyde nerden geldiği bellide sustuk. Yazdık bunu bir kenara ve kimse gitmedı istanbula... Benim ailem istanbulda ya babam bizim adımıza gidip çekilişe katılcak inşallah iyi bir yer çıkar o kadar emeğimiz boşa çıkmaz çok merak içinde pazarı bekliyoruz.
bir taraftan yeemekteyiz programını izliyorum burda yemek yapan bazı erkekler neden bu kadar kıvırtkan yoksa bana mı oyle gelıyor... yemek yapan erkekler arasında mutemadıyen her hafta ıkı erkekten bırınde bu durum görülebılınce ıcımde kuşkular coğaldı...nereye gidiyoruz ey millet oldum da ondan yani...
bu feridun düzağac sarkısını cok seviyorum onu dınlediğimde zuzumer aklıma gelıyor... ilk zamanlar evlendiğimizde cok etkilenmişiz ki kendimize teletapi ailesi derdik... hatta o pool ben lalaydım. çocuğumuz tinkiminki olcaktı hayallerimiz vardı böyle.... şimdi o hayaller kurduğumuz zamanlar geliyor aklıma ne uzakalştık o günlerden o aşk dolu gunlerden ne uzakalştık ne yozlaştık hayattan birbirimizden.......

feridun düzağaç beni bırakma

17 Aralık 2008 Çarşamba

arabamız yapıldı

Aslında bende şaşkınım bu duruma... Türkiyede böylesine kolay halledilirmiydi işler yahu...
arabayı e-bebek firmasından almıştık ve ankara e- bebek servisine bıraktık garanti evrakları ve faturaları yanımızda yoktu. Bulabilinirse onlar faturayı ekleyecekti ayrıca havaalanında verılen tutanak da yanında eklendi ve arabamız servisine gönderilmek üzere cumartesi bırakıldı. Bugün telefonla pusetiniz yapıldı gelin alın dediler. içimden kesin olmadı diye düşünürken... olmuş üztelik başka ufak problemlerimizde halledilmiş bir şekilde aldık.üstelik 5 kuruş ödemedik. Ücreti puseti yapan firma havayolları şirketinden alacak aman allahım bu ne güzel bir durum.cok seviindim ve müşteri hizmetlerinin böylesine duyarlı olması ve bızleri mağdur bırakmamasından dolayı burdanda mağazaya teşekkur ederim.
onun dışında dişçiye gittim 4 dolgu yaptırdımkı imanım gevredi resmen. iki eski dolgu değişti ve iki yeni çürük...Aslında çürük dişim yok sanıyordum. ama hamilelik ve doğum dişlerimi fena yıpratmış dişetlerim güçsüzleşmiş beslenmeme dikkat etmemi özellikle uyardı...
hala ankardayız..hafta sonu kırıkkaleye gittik. Çok güzel iki gündü zuzumerin kardeşinin evine gittik. ancak ne varki ankarayı ve kırıkkaleyi görünce diyarbakırı sevdim 5 aydır hala bir yerinde gece kondu görmedim diyarbakırın... Kırıkkale bomboş kucucuk bir şehir en azından diyarbakır oraya gore buyukşehir ve benım evim eltıme göre saraymış ben beton yerler diyordum onunkı kara betondu yahu...
burda en çok üşüyoruz oyle oyle değil insanlara diyemiyorum doğalgazı acın dıye cok pahalı cunku hadı parasını gectım evde ıkı tane menopozlu var (babaanne ve teyzemız) nasıl olcak az acsak yanıyor yatamıyorlar dolayısıyla donuyorum .
bugun ablamdan kötü bir haber aldım...endometris 3 asamada ve bebek tedavisine bu sebebten başlanamıyor bir turlu...tup bebek oncesı once laparoskopı ıle kıst alındı 2 ay sonra sol tupu tıkandı tekrar amelıyatla sol tupu alındı tekrar olan kıstler alındıkı sımdıde yıne yumurtalıklarda yapışıklık olmuş şimdi yeniden laporoskopı denıyormuş hala tup bebeğe br adım atamamışlar...
londra sağlık yönünden çok yavaş sürekli prosedur var gel dıyorum gelmıyor turkıyeye uztelık annemlere bu konuyu hala soylemıyor bır tek ben bılıyorum ben de kımseye deme dıye tembıhlıyor bende dayanamadım yazdım bıryerlere demem lazım cunku artık patlıycam bu sıkıntıdan...
evimi çok özledim umarım kazasız belasız atlatırım şu son gunleri....

12 Aralık 2008 Cuma

ankaradan haberler

efendim geldik geleceğiz derken bir haftayı gecirdik bile.... Hava son günlerde diyarbakırda çok puslu olunca acaba uçak kalkarmı diye zuzumerim 3.5 atarak akşamı bekledi... işte allahın hikmeti sabah puslu olan hava öyle bir açıldı ki güneş bile çıktı. Netice de uçak zamanında kalktı ve biz uçtuk. Ancak ankaraya iniş yapacakken kar fırtınası içine girdiki uçak hayatımın en kötü 5 dk.oldu. Resmen kulaklarım basınctan patlıycaktı. O kadar çok ağrıdı anlatamam. bu sürede iremi hep emzirdim o birşey anlamadı durumdan. Zuzumer ise midem bulanıyor dedi . Hepimiz çok etkilendik.Hala kulaklarım çınlıyor ara ara nasıl gecer bu durum bılemedim... zira indiğimizde asıl şok bebek arabımızı alınca yasadık. Çünkü arabamız yükleme sırasında düşürmüşler ve sağolsunlar kırılan parçayıda içine koyup ankaraya göndermişler. Elimize alınca araba iki parcaydı, teker elde kaldı. ilgili hava yolları şirketine hasarlı bagaj için rapor tutturduk. zira rapor tutan kadın sanki biz kırmışız gibi ters davrandı. Sorulara ise kaçamak cevaplar verip elimize bir numara tutturdu. Şimdi bekliyoruz bayram tatli geçince yaptırıp faturayı yolluycaz. Ama ne varki bu arabayı kırıpta beni bu kadar uğrştıran adamla bir boks showu yapmak isterdim zira hayalimde onu tek maçta nakavt ediyorum her konu acıldığında... Şimdi işin yoksa uğraş dur...
Evet gelelim ankara günlerine öncelikle ev halkı sanırım bir dev bekliyordu. Benim küçümen kızı görünce amaaaaa çok güccükmüş diye bşlayan şaşkınlık cümleleri iki gün devam etti. yav yiyorda vermiyozmu yemiyor işte görmedinizmi... zira kızceğizim buraya gelince hem aşırı ilgiden hem hastalıktan bir tuhaflaştı. Ağzına koyduğum zar zor uğraşarak soktuğum bir kaşık yemeği bile bırt diye tükürünce ayrı bi sinir krızı durumu başlıyor içimde.. ilaç içirmek nerdeyse imkansız halde zaten dr. bronşit olmuş dedi. diyarbakırda ikinci kez dr. götürdük antibiyotik başladık öksürük ilaçları falan verildi işin boyutu değişti. Şimdi haftaya bayram tatili bitsin adam gibi dr. götürme niyetindeyiz...
zuzumere gelince aslnda o anlatılmaz yasanır adam oldu resmen. beş dk suraya gideyim deyip saatlece gezıp gelmeleri beni sinir ediyor. Adam resmen kendini gezdirmeye gelmiş buraya... Onun haricindede yiyor beş dakika durmayan bir ağız ve ona yetişmek için durmadan çalışan zavallı bir mide takibinde koca bir göbek oldu efendim. o gayet mutlu halınden yani bulutların üzerinde maşşallah.
bizde iyileşiyoruz azcık azcık ama hala fısırdayan bir burun ve koca bir uçuğum var bu sebebten beni öpmek istemeyen herkese teşekurler....
kızım için geçmiş olsun tebriğinde bulunan arkadaşlara ayrıca çok teşekkür ederim.
ankaradan saygılar efendim....

7 Aralık 2008 Pazar

haste olduk

efendim her bayram hasta gecirmek gibi bir marifet edindim. Zira son 3 bayramı hasta geciren ben bu bayramda grıbal enfeksıyon sonucu burun akıntısı ve kırgınlık ile evde istiratteyim. Ama tek hasta ben değilim kızımada bulaştırmayı başardım. Doğrusu bu durumdan çok üzgünüm dün sadece burun akıntısı ve ara ara oksuren kızımı alıp ilerşemeden dr. götürdük. grip başlangıcı denip bununla ilgili soğuk algınlığı surubu verildi ama bu gun burnu akmasada bir osruyorkı ciğerler dolmuş sankı içten içten hısır hısır gelıyor sesler...
ne olacak bu işin sonu bilemedim. tekrar dr. goturmem gerek sanırım. allahım bırde ankara zıyaretımız varkı tamda sırası oldu bu hastalık ....artık sımdıden ben herkesın kurban bayramını kutlayım benım cın bıberım malum cok huzursuz ondan yazamayabılrıım...
herkese şekerli bayramlar

4 Aralık 2008 Perşembe

temizlik şarkım taktım buna bu günlerde



No english title - video powered by Metacafe

imdat gayret geldi...

evet gayret geldiki ne geldi.. herşey pazar günü başladı önce zuzumer ile halı ve koltuk olayına giriştik bu beni kesmedi üzerine 7 camdan oluşan evimin tüm camlarını sildim. herbiri eşşek kadar olan camların kendi içinde oluşan 12 karelik doğramalarına ayrı sınır oldum sılmeme engel oldundan kahrettim...gayret dediki perdeleri yıka hadi allah tüller güneşlikler yıkandı.kosla tül bir işe yaramıyormuş ,.hepsi kırış kırış cıktı birde narinde sıktık düşünün yani...gayret ütüle dedi tüller ütülersin ütülemezsin derken hepsını ıkı gunde yaptım cam sılmek ve ütülemek tülleri...sonra gayret susmadı bak mutfak bağırıyor benı yıka diye gıt temizle dedi... aldım elıme clıtbangi başladım silmeye ilk defa böyle büyük bir mutfağım olduğu için üzüldüm sildikçe büyüyordu sanki genleşiyordu mutfak...
temizlık yaparken zıhınde deterjandan açılıyor sanırsam eskılere donuş gelecek hayaller bırbırını kovaladı kah gulumseyen yuzle lavabo o,ivdum kah ağlayarak fayans sıldım sonunda kurtuldum gayret gitti çok şükür.
netıcede ısım bıttı gerıye temız bır ev ve deterjandan dolayı tahriş olmuş bir boğaz kalkamayan hamlamış kollar ve annanemın elıne donmuş eller kaldı...
benım kız uyurken yaptım bunları hee bu kadar çalıştım kaç kılo verdım dıye koşarak tartıya asıldımkı ne goruyum 100 gram bıle vermemışım...peh
sımdı evın diğer çamasır işleri kaldı bu hafta onlara el surmedım sımdı bol bol camaşır yıkayıp kurutmam ve bırde uztune utuleyıp bavul yapmam gerek... ahhh bırde ankara gezımız varya onun ıcın hazırlık gerek..,
zuzmerin ızın ısı sallantıda tek gıdersem resmen döte gelmiş olcam... allahım ınşallah kociş gelır...
benim cin biberi tek dişli canavar olmaktan kurtuldu ikinci dişte geldi valla gec oldu ama geldi demekki neymiş acele etmiycekmışım diş bu cıkacak elbette dişi çıkmayan bebek yokk gibi biri şey zati... netekim temizlik boyunca her gün zuzumere dışarda yemek konusunda sirinlik yaptım yav bu ne temizliği yapma yemek yap demesin diye.. hatta su reklamlardaki kız gıbı bu gün bişey yapamadım dışaydan söyledim bile dedim neticede bu gun bıten işin kutlaması olsun gıdıp bir çorba kaynatıyım herüfe...az sonra gelır kendüleri müsade müsade hepinize birden misade...