13 aydır deliksiz uyumayan insan...

Evet efenim o zavallı benim... irem doğduğundan beri şöyle deliksiz bir uykuya hasretim... kendisi saat başı veya iki saatte bir uyanıp meme diye ağladığı için sıkıysa kalkıp bakma gittiğimde beşiğin kenarında iki parlayan göz bana bakıyor. çoktan ayağa kalkmış beşikte ... bense artık yat kalk nerde uyuduğumu unutuyorum. bazen irem ağlıyor bakıyorum ben yatağımdayım allah allah ne zaman geldim buraya diyorum. Bu aralar geceleri başım çok dönüyor zar zor gidiyorum yanına.. İrem 8 ayllıkken odaları ayırdık. Ama bu bizim zuzumere yaradı rahat rahat horluyor geceleri... E bende iremin odasında tekli koltukta emzırınce benim gecem bir koltukta zuzumerin gecesi çift kişilik yatakta enlemesine debelenerek geçiyor. Hal böyle iken şu gazetelerin 3. sayfasında çıkan bir haberdeki kadına hak veriyorum. kocasının kulağına gece yatarken civa damlatmış sonuç adam ölmüş... insan cani doğmuyor cinayet bir anlık sinirle olabilecek bir şey şahsen gece yarası durmadan ağlayan bir bebek oh uyudu deyip yatağa attığım yorgun bedenim uykuya dalmışken 15 dk sonra uyanan irem beni cinlendirmesinde napsın. diyceksinizki kocanın suçu ne kız uyumuyor evet ama insan bir kezde kalkar bakar yahu...neyse belkıde ben abartıyorum bilmiyorum...ama deliksiz uykulara hasret kaldım...
şimdi benim londradaki ablam cocuk gelişim uzmanı ve iremden uykularından bahsedince bana şimdiye dek uykusu bir duzene girmediyse bundan sonra çok zor dedi yani 3 yaşına kadar bunun bu şekılde devam etmesi muhtemelmış en azından ıkı yaşa kadar kesin surer dedi. işte buda beni çıldırttı 12 ay daha bu eziyet çekilirmi diye soruyorum bunları düşündükçe bunalıyorum...
ruhum sıkılıyor ve rahatlayacak bir pozisyonda bulamadım henüz. 8 gündür markete bile gitmedim evdeyim. ama çıkmakda istemiyorum çıkayım diyorum sonra dışarı çıkmak gözümde büyüyor varmı böyle şey yaa... yani sunu yapsam mutlu olacam dur yapıyımda rahatlayım diye bir tablo yok. gündüzleri uyuyan kızın uyku saatlerınde ben hep iş yapıyorum yanı uykuya fırsat kalmıyor bugunde işim var ama elektirik süpürgesi bozuldu işler kaldı bende oturdum blog yazıyorum. çunku gunduz uyuyunca gece bende uyuyamıyorum.off öyle işte dün bir arkadaşla konuştum iremi besleme şeklini anlattım cok az yediriyorsun dedi. iyide ben onu bile ne takla atarak yediriyorum daha sık yedirmem için bende koca bir sabır ve mangal gibi yürek lazım...
iremi sabah cici bebe 10 bisküvi labne peynir kıbrıt buyukluğunde ve yumurta akı ile olan karışımı veriyorum ertesı gun sabahda ceviz içi dovulmuş ve kahvaltı maması karıştırıp verıyorum her gun aynı şeyleri vermıyorum sıkılmasın dıye
öğlenlerı çorba her turlu sebze corbası içinde beyaz et yada kırmızı et oluyor kesın
akşam uzerı meyve püresi veriyorum bır gun bır gun yogurt donuşumlu arada cubuk kreker yemeklerde bızle yemek yıyor ama bunlar hep az az bır ıkı kaşık alıp bırakıyor yanı doyasıya yedığı bır şey olmuyor
ve akşam yatarken kaşık maması yıyor.
aralarda hep meme deyıp bana yapışıyor gun ıcındede emzırıyorum bu sebebten ama emıyor sut varmı dersenız hayır ıkı uc yudum sonrası gelmıyor 4 saatde bır beslıyorum meyvede 4 saat sonra mama verıyorum azmı verıyorum bana yorum yaparsanız bu konuda sevınırım...
anne sütü artık ireme yarar getirmiyor sanki kessemmi bilemiyorm öyle düşkünkü geceleri bile onun için kalkıyor vermeyince aglıyor nasıl vazgeçiricem bilmiyorum. ağzına kötü gelsin tadı diye karabiber döktüm memeye bizimkı bir yaladı bir şaplattı ağzını şaşırdım daha hoşuna gıttı resmen. tecrubelı annelerden yardım çağrısı lütfen bize kulak verin....

Yorumlar

mesecina dedi ki…
bak güzelim şimdi tecrübe yazıyor: yedirmek için takla atma, bırak o takla atsın hehehe... şaka bir yana kelin ilacı olsa başına sürermiş, öyle zaman geliyorki yesin diye cicibebenin kutusunu başıma geçirip "bas gaza tutiş bas gazaaa" nidaları eşliğinde tepiniyorum. ben hala aynı kurtuluş yolunu gösteriyorum sana: rutin!! uyku saatlerini düzene sokarsan yemek saatleride düzene girer inşallah. ben öğle uykusundan uyanınca meyvesini 2 saat sonrada yoğurt veriyorum. bunların ikisinide hüpletirse yatarken sadece emiyor. zira dün gece yatmadan çorba yedireyim dedim kustu. hiç kusmayan bebe 2 hafta içinde 2 kere kusunca şaşırdım tabi o yüzden gece tok yatsın derdinde değilim çok... ay amma yazasım varmış...öptüm sizi kuzular. bu arada bannerdaki foto çok tatlı, dişler ve dekolte bitirdi beni, maşallah bibere...
cavidan dedi ki…
canım sana resmen naz yapıyor. bu bıdıklar annelerini kullanmayı çok iyi biliyorlar . erende maalesef bizle yatıyor aynen dediğin gibi nerde ne şekilde yattığımı bilemiyorum. emzirmeyi bıraktırırsan belki yeme düzeni daha iyi olur ve gece daha az uyanır. valla canım her bebek farklı karekterde ve maalesef düzene biz onları alıştıracağımıza onlar bizi alıştırıyorlar kendi düzenlerine...yemesini sıkıntı etme ereninde günü gününü tutmuyor. diş problemleri onları çok yıpratıyor ve tüm düzenlerini altüst ediyor.
sevgiler ve bol uykulu günler..
huysuz dedi ki…
oğluem efe ile irem inanılmaz benzer. bizde de aynı dudumlar var maalesef. ben de bir yıldan fazla zamandır uyku yüzü görmedim ve çooook yorgunum...
ben de düşünüyorum memeden kesmeyi ama o zaman gece nasıl uyuyacak sorusuna henüz cevap bulamadığım için kesemiyorum :)
Mon Petit Chou dedi ki…
ben de senin gibiydim Duru geceleri sürekli uyanıyor ve emme ihtiyacı duyuyordu. memeden kesmek istediğimizi doktorumuza söylediğimde daha küçük devam edebilirsin demişti. sonra bize yatağının içine su koymamızı önerdi. bizde su dolu bardağını gece kolayca ulaşabileceği bir şekilde yatağının içine bıraktık,şimdi uyandığında suyunu içip geri yatıyor. bir aydır geceleri bir iki istisna dışında deliksiz uyuyorum. gündüzleri ise emmeyi bıraktık, aptamil junior içiyor, bakıcısı ile gayet güzel yemek yiyor ve uyuyor. umarım sizinde uykulu geceleriniz bir an önce başlar.
biberlieatnes dedi ki…
sayın tecrübeli anneler güzel ve umut veren yazılar için çok teşekkürler ellerinize sağlık...Bende mesecinama kulak verıp rutınleşmeye çalıştırıyorum düzenimizi inşallah işe yarar.. yararsa bilare teşekkürlerimi ileteceğim.şu beşiğine su olayını gece için çok beğendim deneyeceğim mon petit sağol... huysuz seni uzun zamandır takıp ederım hatta hamılelıkten beri ama senın beni izlediğini bilmiyordum çok sevindim.umarım bir gün uyuruz... cavidan dr. çok kucuk kesme dedi memeyi o onun tek eğlencesiymiş. dikkatli kullansam benimde ona karşı iyi bir silahımmışta been kullanma klavuzunu kaybettim silahın fazla klavuzu olan varmı?
Filiz Morkoç dedi ki…
Doktorlar meyvayı ve yoğurdu ana öğün yerine koymuyorlar, ara öğünmüş onlar. Dolayısıyla meyvadan 4 saat sonra beslemek sanırım doğru değil..

Bu arada merhaba, ben filiz, mesecine senden sıkça bahsetmiş, ben de meraktan geldim..

Bu blogdaki popüler yayınlar

ben kefenimin rengini çoktan seçtim

ACISIN KALBİN

bir tırtılın hikayesi