26 Ekim 2009 Pazartesi

UMUT ÇINAR geliyor...

aslında ben alışkınım zıpçıktı çocuk olayına ama neden şaşırıyorum hiç bilmiyorum. Beni şaşırtmayı umutta başardı. Bu günkü dr. kontrolüde suyu yok denecek kadar az kaldığı için dr. bey yarın hemen alalım dedi. dolayısıyla bizim doğum için yapılan tüm planlar iiptal olup b planına geçildi. Anneme acilen bilet aldık. Akşama yanımızda kısmetse. yanımıza birtek annem geliceği için kaynanagiller kasım 15den sonra geleceğinden beni aldı bir düşünce.. Annem banamı bakacak irememi. yani ireme bakmaya herkes niyetli ama bana sorsalar yanımdan 1 dk ayırmak gelmıyor ıcımden. nerde kalsa aç kalıcak sefil duruma düşecek gibi geliyor. o aralarda kalıcak diyede ben cok uzuluyorum. en cok ona takmış durumdayım. bugunden ona corbalar yemekler yaptım belkı annem yapamaz kızım ac kalmasın dıye.. şimdide çamasırlarını yıkıyorum utuluyorum kıyafet sorunu olmasın dıye.. yanı ıkıncı cocuk yaparken doğuma gıderken bıle iş yapıyormusun sırf bırıncısı rezıl olmasın diye...yada vicdan rahatlatmak tüm bunlar bilemiyorum....hakımızda hayırlısı artık.kızımda onu doğduktan 5 gun sonra gordum. ve doğum yapan bebeği yanında annelere hep gıptayla bakmışımdır. umarım bu sefer ıcımde kalanları gerçekleştırebilirim. ve umut sağlıcakla kucağımza alır evımıze gelırız....

22 Ekim 2009 Perşembe

bir anlayabillseydim...



bazen durupp da bağırmak istiyorum hey millet nereye gidiyoruz böyle diye.. evet zamanında ölen insanlar ve hala dağlarda savaşan çatışmaya giren askerler ne için mücadele veriyor. Biz neredeyiz ne yapıyor bu hükümet.... şimdi alkışlanarak gelen bu insanlar yarın meclise de girecek... Belki halktan biri açlığını zamları protosto için meclise gitse gözaltına alınır. Dinlenmezken onlar adam yerine konup dinlenecek. Kim hapiste kim dışarda kimin eli kimin cebinde belli olmayan bir hale geldik. Askerler sustu devletin tüm organları deyim yerindeyse pısırıklaştırıldı geri çekildiler. Ve ortada kalan bir kaç adamın oyunları ne olacak nereye varacak bilinmiyor... Şimdi bizim ülkemiz de bunca suç kaçak yapı varken olmaz olmazlar olurken devlet almış başını gıdıyorken emeklı babama geldi sıra.... arabasını koymak ıcın evının bır odasını garaja cevırdı. Bu garaj kaldırıma 20 cm taşıyor diye mahkeme kararı ıle yıkım emrı gelıyor. Evet gelsin gerekırse yıkılsın da.... Ama bu devlet hep boyle gerçek hırsızlara kaçakcılara goz yumarken 20 cm kamu malını ıhlal etmış dıye bır emeklıyle uğraşmaları ne derece adalet bılemıyorum. Çivisi çıkmış memleketin yarınlarına nasıl cocuklar yetıştırılmelı... ?
Anne olarak en cok bunu duşunuyorum. Bız vatanımıza mılletımıze bağlı bayrağımız ıcın caanımızı verecek kadar vatan aşkıyla yetışmışken sımdı bu cocukları "kaç kendını kurtar ""acık goz ol, kımseye guvenme "gıbı guvensızlık dolu kelımelerlemı buyutmek lazım. Zira bızım gıbı vatan aşkyla buyutsek de ılerde enayı yerıne konmayacaklar mı? Doğrularımızın yanlış kabul edildiği bu memlekette yanlışları kabul etmış bır koyun gurubu olduk cıktık. Aman bana dokunmayan yılan bın yıl yaşasın dıyor herkes yaşasında bır gun o yılan ya sanada dokunursa...
Hayat nereye akıyor bilemiyorum gidişat beni korkutuyor .... Aslında öyle şüpheci oldum ki ben devletın bu ınanılmaz afları cok olay yaratmasın gundem değişsin diye domuz grıbı vakalarını ortaya attıklarını düşüncek kadar paranoyak oldum. Hep oyle olmamışmıdır?.Ondan onceki senede kuş gırıbı ıle mesgul ettıler bızı daha oncekı senede kış kurak gectı yağış yok diye turlu senaryolar cızılıp gozumuzu korkuttular. her yıl bır şekılde yapacaklarını yapıp gundemede farklı bır konu atıp uyutmuyorlarmı bızı...
uyan mıllet uyan bız uyurkenn atı alan çanakkaleyi bile geçti....

19 Ekim 2009 Pazartesi

15 kala az kala

canım cok sıkılıyor sıkı can ıyıdır dıye esprılerde yapamıycak kadar sıkkın. Aslında ortada bir sebeb yok sadece zuzumeri yoğun çalıştığından bende patates misali tostoparlak olduğumdan hep evdeyiz. Hafta sonu dr. görişmesinde yine umut için erken doğum sinyallerini yaksada dr. ben ıyıyım sımdılık. inşallah zamanında olur herşey. hazırlıklar falan fılanda bıttı geriye beklemek kaldı ya sıkıldım bu bekleyışten... annemlerde tam gunu gunune bılet almış ınsan azcık once alır gezerdık ne olacaktı sanki... yani canım yalnızlıktan sıkılıyor. irem kuzu tv ızlemekten tv kolik olcak ama tv yi kapatıp onlada oyun oynamak gelmıyor ıcımden( kotu anne). oda tek başına hıc oynamaz zaten sağolsun... uyumak ıcın yatıyorum reflu olduğumdan dolayı tam gozum dalıyor bogazımdan ağzıma dolan o acı suyla boğulmak uzereyken aniden oksurukle kalkıyorum allah kımseyı reflu etmesın doğum sonrası gececek dıye umutla beklıyorum. kızımdada aynı sorunum vardı cunku...
irem bu surede yıne hastalandı salgın varmış cocuklar arasında ıshal kusma ıle 4 gun gecırdık ve sonrasında dr. aldık soluğu verdığı ılaçlar neysekı ıyı geldı bır gunde duzeldı. onu hep dr.goturmek ıstemıyorum ama bazende neden goturmedım dıye kızıyorum bak 4 gun cektı 1 gunde duzeldı cunku... neticede ırem okula gıtmesede evın ıcınde tum salgın hastalıkların hatrı kalmasın dıye bızde atlatıyoruz. ama sımdı durum daha cıddı. çunku ne alakası var dediğimiz domuz gribi sonunda diyarbakıra geldi. bende buraya nerden gelcekki diyordum. yine binbir soru işareti herkes birbirini sucluyor çozum bulalım diyen yok. sağlıkçılar aşıları yersız buluyor devlet aşı alıyor vurulsak bır dert vurulmasak ayrı. ne olcak halımızı bılemıyorum. Ama su varkı hastalık suphesi olduğu halde mıllet ınanılmaz panık burda daha tespıt falan yok yanı...kulaktan kulaga ne laflar turuyor bır gorsenız şaşar kalırsınız. mıllet abartmayı seviyor nedense...
şimdi bizde okula gıden yok ama mıknatıs gıbı hastalıkları ceken bır bunye varken bılemıyorum halımızı...
bu arada her cumartesı dr. kontrolumuz var hamılelık ılerlediği için... bunu zuzumerde benım kadar ıyı bılıyor. ve her hafta dr. gıdecekmıyız dıye sankı dr. çağırmıyorda ben keyfımden gıdıyormuşum gıbı soran ve cumartesı gunu randevu almadığı ıcın dr. gıttığın sıraya gore beklemen gerektığınden her hafta sıra bekledığımızden o bekleme zamanını burnumdan getıren gıcık zuzumeri burdan esefle kınıyor bu cocuğu tek başıma yapmadığımı ve keyfımden her hafta dr. gıtmedığımı farkındaysa 15 gun sonra doğuracağımı hatırlamak ıstıyorum. ayrıca randevu alıp paşa paşa gıdemeyişimizin sebebide yine kendisidir. sözlü konuşmalar havada ucuyorda belkı okuyunca daha ıyı anlar kendısı...
tabi okursa zira bilgisayarda batak oynamak bile bu bloğu okumaktan daha zevkli ona görede ondan.....

12 Ekim 2009 Pazartesi

yaz yaz yaz

Tam da azıcık internet keyfi yapacaktım ki sağolsun x bir bankadan gelen hesap özeti beni çıldırttı. hem tvlerde kart bedeli diye bir ücret yok deniyor hemde çatır çatır kesiyorlar. arıyorsunuz müşteri hizmetlerini tehditler öfke hıh sanki umurlarında geniş geniş gevrek gevrek konuşuyorlar. Sonra bir daha kullanırsam bu kartı diye saallıyorum küfürü ama elimiz mecbur olmuş pıtış pıtış kullanıp unutuyoruz tüm bunları taki seneye aynı para kesilinceye kadar. Evet gecen senede bağırıp çağırmıştım bunlara bak bir yıl geçmiş aynı nokta ne yapayım yani.. Bizi karta mecbur bırakan ekonomi utansın devleti bu hale getiren soyguncular utansın ekonomide zamsız aynı seyrinde ilerler gösteren yalancı tefe tüfeciler utansın. Ve markete vardığında herşey ateş pahası olduğundan sözde olmayan zamların gerçek yüzünü göremeyen o baştakiler utansın. tabi utanacak yüzleri kaldıysa....
şimdi gelde blog yaz yani göz göre soyulduğunu unutup....
Evet doğurmadım hala bu sebebten mutluyum çunku zor ve ağrılı günler neticesinde başarılan bir zafer buu.. çok ağırlaşıyorum zaman zaman çekilmez ağrılarım oluyor ama ne hikmetse bunlar gece oluyor.Bu sebebten gunduz gıttımde dr.a turp gibi olduğumdan nst dede sancı cıkmayınca dr. bey maşşallah iyisin deyip yolluyor. maşşallah iyiyimde dr. bey geceleri pek maşşallahlık hal olmuyor dıyorum bişey olmaz diyor. Diyarbakır işte boyle rahat insanlar dr. lar
sen erken doğum yapmışın bebeğin küveze girmiş ne olcak canım hallolur biri ha fazla olmuş onlar için ha eksik çünkü öyle işte...
sanırım bu durum istanbuldaki dr.da olsa beni 2 gunde bır kontrole çağırırdıkı burda daha yeni haftada bir gitmeye başladım bebek yani umut kafayı dayamış cıkacam diyor haddinden fazla aşşağı indi daha 35+4 deyiz ama oda normal dr göre... ben evhamlıyım ya herkes burdan vuruyor beni hadı bakalım dedik geldik...
umutun çamaşırlarını yıkadım bırazınıda utuledim. Ama utulencek hala ıkı makına çamasır var . iremden kalanlar benım aldıklarım derken epey bir şey olmuş. Gerçi ıkı yaşa kadar kıyafet var elim değmişken yıkayıp kaldırayım dedim ama gücüm yokmuş bunu anlamamışım. iremcik bu aralar cok şükür iyi.. eve yeni tartı aldık eskisi bozuldu. Ben 61 kg toplamda 9 kılo almışım umutta su an 2700 olunca benım kılom aslında 58 ınıyorkı bu cok guzel bir durum az kılo ıle ışı kurtardım gibi. iremcik ise 10 kılo çıkıp tartıya anne bak 10 dıyor 10 .
zuzumer ise bu aralar dunyadan bir haylı uzak en azından evde oyle bitmek bilmeyen lig tv maçları borsa bılgısayarda batak ve ayrılamadığı telefonu arasında mekik dokuyor. çok yoruluyor desek milletle telefonda kakari kikiye vakit var ama sıra bana gelince surat 5 karışında fazlası soru sorsan ağzından sorunun cevapları cımbız değil masayla alınmaz boyle antısosyal ilişkiyi yürütmeye çalışıyoruz. sorunca yok bir şey yoruluyormuş bir kendi yoruluyor ya ondan üstüne varmıyoruz. elalem cocuk olcak diye bağlanır biz boyle uzaklaşırız. bilirim ben bu modları iremde de olmuştu. annesi gelmişti otururdu onla salonda gelmezdi yanıma bile... cocuğunu bile anası kardeşleri gittikten sonra soyle doyası sevmiş benimsemişti. onlarla muhabbetmi tatlı geliyor yoksa bızle ılgılenmekmı zor bilemiyorum. ama ona en cok ıhtıyac duyduğum zaman hep bırılerının arkasında bır adım gerıde olmaya bayılıyor.
dün bir arkadaşım yanı hep beraber hamile kaldık ya bir kısmı doğurdu son ıkı kaldı bırı bu hafta sonu doğurcak geriye ben kalıyorum işte o arkadaşlara gittik. aslında bebek normal kıloda doğmuştu ama oyle küçüktüki anlatamam. tutamadım alamadım unutmuşum herşeyi öyle hissettim nasıl bakacam diye cok düşündüm. çok zoruma gitti arkadaşımı oyle görünce bendemi böyle olucam dedim. halbukı biz o moddan cıkalı cok olmuştu....
allah ne verırse hayırlısını versın umarım herşey zamanlı bır şekılde olur gecer. annemlerin gelmesine 20 bebişe 22 kaldı hadı bakalım hayırlısı......

6 Ekim 2009 Salı

hayat oyunsa

oyunsa yaşananlar,oyunsa herşey ben sıkılıyorum ara ara bu oyundan bazen anne değilde baba olmak benımde hakkım değilmıı yaa. kız oldum dıye hep anne rolu oynamak zorundamıyım.. evımın rutını sıkıyor bu aralar... ama biliyorumki bu rutını arayacağım günler yakın umut gelince bakalım eşşeğime ters bineceğiz ne olacağız allah kerim. bu günlerde ekstra ağıRLAŞMIŞ hissediyorum. 29 gün kaldı dile kolay.. annemlerınde gelmesine 27 tabi...cok ozledim onları anacum her nekadar nazi askeri gibi olsanda seni seviyorum...
iremcık bu aralar kudurmuşluğun hat safhasında... zira dün emek emek canım cok cektiği icin yapıp masaya bıraktığım yeşil salataya 2.dk arkamı donunce olanca tuzu doldurup bana cinnet geçirtsede yarım saatlık sınır harbi sonrasında normale donduk kızmıyım diyorum ama olmuyor sınırlerımı gerım gerım gerıyor valla.. ayrıca parka goturunce kendı başına merdiven cıkıp kaydıraktan kaymak ısteyıp tutmama ızın vermıyor düşecek diye yüreğim ağzımda gecıyor. parka gitmezsekde asla çocuklar ıle oynamıyor bacağımın arasından cıkmayarak evdeki modumuzu devam ettırıyor. beni çıldırtıyor.. evde oyuncaklarını alıp bacağımın arasında oynuyor yanımda oynamayı bıle kabul etmıyor. bu durum benı delirtiyor anlatıyorum git otur oyna dıye asla ayrı ıkı odada duramıyoruz benım arkamda benı tum gun kovalayıp duruyor allahım bana bu kadar bağlı olmasına ınanamıyorum ınşallah bu duruma bir çözüm bulabilirim.
ya ben postlarda okadar soru sordum beslenmedır odur budur nıye bır cevap yazan yok allahaşkına ...onemlıkı paylaşıyorum bılenler ıkı cevap yazsa ne olurkı....

adını UMUT koyduk....

Umut bir dilim ekmek

Bir yudum su

Umut gözlerde ışık

Bedende can

Umut,bir dünya

Kandan,kinden nefretten uzak

Ve umut bizim oğluşun adı....

inaşşallah hayırlısı gel oğluş umudumuz ol bizim ışığımız ol adın gibi saf temiz kal hep....

2 Ekim 2009 Cuma

sindirebilmek

belkide sinmek demeliydim sinmek kadere... sindirmek yaşanmışlıkları.... nasıl bir mide var insanoğlunda yaşadığı herşeye alışıyor siniyor sindiriyor tüm acıları ve mutlulukları harcıyor bir çırpıda arkaya bakmadan koşuyor koşuyor ileri...
bizde sindik sindirdik iremin hastalığını sarılığını... şimdi iyleşmesini bekliyorum ağız içinde her seferinde bir başka yerden çıkan yaralarada alıştık ilçalara devam viribal enfoksiyonmuş yenilerinin cıkmasıda normalmiş bekliyoruz 5 gün dedi dr. bu günde 5. gün inşallah 5 gün sonra yeni yaralarımız cıkmayacak eskileride gececek. sonrasında ayrıntılı sarılık testleri için yine hastanede olacağızda şimdilik iyleşmeyi bekliyoruz.
yine buna şükür diyor insan keza bir tanıdığımız ki çok uzaktan ben aslen teyzeyi tanırım 24 yaşındaki oğlu trafik kazasında hayatını kaybedince çok üzüldüm. ölen rahmetliyi tanımam ama annesi işte onu tanımak beni etkiledi. şimdi o nasıl sinecek sindirecek bu ölümü nasıl bakacak ileriye diye çok düşündüm ve halime şükrettim. beterleriden allah herkesi saklasın...