eğitim batmış

Önce araştırıyorsun en iyi okullar en iyi kadro kimde var diye.. Sonra kesene göre bir grup okul kümesi belirleyip başlıyorsun bursluluk sınavlarıyla... acaba kaç para indirim alırım diye..
kimi kurumsal yapı şu kadro şu kadar deneyim diyor..
kimi butik eğitim birebir ders eğitim bizden sorulur diyor.
o İlk kayıt ettirmeye gittiğinizde güler yüzlü sivri 12 puntluk topuklu ayakkabı ve mini eteğiyle sizi kayıt odasına alan güzel kızlar ve klişe laflar kalabalığıyla en az 30 dakikalık okulun serüvenini dinlersin. Aralara girdin girdin .. soru sordun sordun...
Soramadın mı eyvah işte o zaman
yarım saatlik nutku çekmek gerek başka çare yok..
sonrasında işin duygusal kısmı başlar liste fiyatları onların üzerinde çok büyük fırsatlar oluşturmuşcasına hunharca hesap makinesi ile oynayan ojeli parmakların dudaklarının arasından çıkacak o iki kelimeyi duymak için sabırsızlandıkça devam eden hesaplamalar...
 Sanarsın ki ülke bütçesini yapıyor+yemek +gezi masrafları sonuç en başta söylediği rakamla aşağı yukarı aynı..
 tabi %5 kardeş indirimi teşvik var mı sorusu sana ne arkadaş teşvik olsa nolur o para benden değil devlet çıkacak ya sanki bana o kadarlık indirim yapıyor  küstahça sırıtıyor çok güzel teşviği de düşelim.
 Düşelim de anam babam kitap kırtasiye kıyafet ne olacak onlar mecburi onlara bir şey yapamayız. "Zaten çok ucuz 2000 lira kitaplar 1000 lira kıyafet.. "ah hayat sen ne garipsin al sana bir kaya :...

şimdi istiyorsun ki çocuğun en güzel okullarda en iyi eğitimi alsın bu yüzden devlet okuluna güvenmiyorsun ve özel okula her yıl en az 20 bin lira ki geçer bu harcıyorsun sonra bekliyorsun ki çocuk yürümesin uçsun...
 ama uçmuyor
 bu sefer okulu suçluyorsun devletin verdiği 3500 lira tesviğe sevinip 30.000 liralık okula çocuk yazdırıp o okulun parasını ödemek için gece gündüz çalışıp, üzerine hayatında daha iyi bir araba ev ve lüks yaşamdan vazgeçip yaptığın bu fedakarlık karşısında çocuğun uçamıyor.
 ama uçacak dememişmiydi o kayıt eden gacı evet dedi.


Teşekkürler eğitim sistemini bu denli güvensiz ve rant alanı haline getiren yöneticiler teşekkürler Türkiyem.
eğer yaşadığım ilçede son 5 yılda 7 özel okul açıldıysa senin sayende... ve öğrenciler okulda müşteri olduysa. eğitim diyen öğretmen kalmadıysa. her şey kara ve ranta döndüyse her yıl okul müdürü ile el sıkışıp sözleşme yapıyor hale geldiyse veliler.bu yılda bizimle sin anlaşması ile yürüyorsa çocukların eğitim kaderi bırakın o koltukları yıkın makamlarımızı çünkü hiçbiriniz bu yerleri ve maaşları hak etmiyorsunuz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ben kefenimin rengini çoktan seçtim

ACISIN KALBİN

bir tırtılın hikayesi