EYLÜL HÜZÜN MÜ BENCE DEĞİL

Bugün son yaz tatilinin cuması... pazartesi yeni bir haftayla açılacak okullar.Biber 6 Çınar 4.sınıfları okuyacaklar. Vay be!!!
şuraya yeni doğdukları anları yazdığımı bilirim. hepimiz için değişik bir yaz deneyimledik.
ilk zamanlar çok zor geldi itiraf ediyorum.
Annemin dediği gibi anne oldum bu yaz.. Çocukların çeneleri helede Çınarın çenesi hiç susmuyor. allahım vırr vırrr hep konuştu. kafam kaldırmadı darlandım. Sonra dedim ki 2,5 yaşındaydı çınar başladın çalışmaya bak şimdi 8 yaşında 5 yıldır ortalama çocuğunla hafta sonları hariç hiç bu kadar uzun kalmadın ki.. tahammülsüzlükten buradan geliyor. sabahları okula sekizde gidiyor çocuk akşam 5 de evde. Ben geliyorum işten 7 de en ıyı ihtimal oda... Yemek yap ye kaldır saat 9 zaten 9,30 sa yataklar dalar işte hafta içi görüşmesi bu. Hafta sonu da onların sınavları kurslar temizlik bir yılda çocuklar la yazın kullandığım 1 hafta yıllık izin dışında 24 saat dip dibe olduğumuz zaman çok az ..

   Ben onlardan uzaklaşmışım birde yıllar yollar girmiş aramıza.. sonra dedim ki kendime bak kızım bu böyle olmaz. Bu yaz bu uçurumları kapatalım.. Biri çaycı biri getir götürücü oldu maaşlı çalışanlar... maaşlarını haftalık olarak yaşları kadar alacaklar... ilk zamanlar herkes işini çok ciddi yaptı. Sonra gevşedi tabi. Bazen çok zorlansam da onlarla çalışmaktan sayılı zaman geldi geçti çok şükür.. şimdi onları evde bıraktım babalarıyla şöyle son günde bari istedikleri saat de uyanma özgürlüklerini yaşasınlar her sabah işe gelmek için uyanmaktan da bıktılar.. ŞİMDİ eylül geldi hava hafiften soğuk yağmurlu hüzünlü gibi görünse de değil.. eylül ben bu ayda doğdum ve geçenlerde 38 oldum laf aramızda kalsın... şimdi bakıyorum da eylüle hüzün ayı derlerdi hiç öyle değil aslında.. belkide mevsimlerin içinde en güçlü aydır eylül..
     Ağaçlar yapraklarını döker, tabiat kendini yeniler, adeta kendi külleri ile yeniden doğmak için değişime girer. Ağaç dökerken yaprağını yeni yılda yeni mevsimde yeni yapraklar açmak için yapar bunu ve eylül doğanın en sevdiklerinden vazgeçtiği aydır. Değişim için yenilik için bırakır kendini o müthiş enerjinin temposuna. Yaprak döküyorsa ağaç bir bildiği vardır zaten hayatta böyle değil mi?
bu hayatta mutlu olup ayrıntılarda boğulmamak için basit ve mutlu yaşamak lazım ve tabi en başta kendimizle olan bitmeyen savaşımızı bitirmek gerekiyor.
     İnsanın hayatı boyunca en büyük savaşı kendiyle olmuştur. korkuları endişeleri kendini şöyle bir rahat bırakmamıştır. Bırak kendinle savaşmayı önce kendinle barış sonra vazgeç çevrendeki sana katkı olamayan tüm fazlalıklardan. insanlar eşyalar her şey.. Hiç bir şey seni kölesi yapmasın ne içinde yaşadığın sistem ne toplum... farklı olmaktan korkma zaten hayatta renkler farklardan çıkar bırak herkes gri ise sen mavi ol, yeşil ol, pembe ol... mutlu bak hayata herkese inat rahat ol..
   Ve dedikodu yapma bol bol kitap oku üret çocuklar ile vakit geçir. Doğada ol toprakla teması koparma. Hayatı sev zaman daha güzel gelecek her şey.
Ben bu yaşa kadar bunları öğrendim. Yapmaya da çalışıyorum özellikle kendimi yargılamaktan vazgeçtim.
Kendime yanlış yapma hakkı veriyorum. Bende bir insanım ve mükemmel olmak istemiyorum. Mükemmel olmaya çalışmak çok yorucu bir şey bence sende uğraşma bunlarla..Kendine vakit ayır hayvanları sev tavsiyem budur

Hayata...başka bak..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ben kefenimin rengini çoktan seçtim

ACISIN KALBİN

bir tırtılın hikayesi